Osim odvojenih okruglih skulptura u struci, istaknuti su i drugi volumetrijski radovi – reljefi. Reljefi su kompozicije u kojima se ravna pozadina kombinira s velikim elementima. Najpopularnije vrste olakšanja su reljef i plamenik. Koje su njihove razlike?
Što je?
Počnimo s definicijom riječi “olakšanje”. Formirana je od latinske “relevantne”, koja se prevodi kao “podizanje”.
Prva umjetnička djela koja koriste opremu olakšanja stvorena je u razdoblju paleolitika, više od 10 tisuća. prije nekoliko godina. Najveći razvoj ovog područja umjetnosti primio je u antičko doba.
Postoji 5 vrsta olakšanja, ali najveća raspodjela primila je plamenik i reljef.
Reljef
Reljef – vrsta umjetnosti u kojoj se skupnski dio izdaje na pola ili manje. Može dovesti analogiju s pijeskom. Okrugla skulptura uronjena pola ili više. Tako će bas-reljef izgledati kao većina volumena ostavljena iza pozadine.
Prepoznatljive značajke reljefa BAS-a:
- Nema samostojećih figura;
- Brojke su uvučene u pozadini;
- Nema elemenata koji bi bili vrlo dani iz aviona – ako postoji koplje ili cijelog konja, koji se izdaju okomito na pozadinu, to je već plamenik.
U Baselfih Prospekt je pojednostavljen, a anatomija se ne vidi uvijek. Da ne bi okidali brojke iz aviona, autori mogu zanemariti ta načela. Vrlo često, ljudi, oružje, konji i drugi sudionici bas-reljefa izgledaju pomalo spljošteno.
Riječ “reljef” preveden je kao “nisko olakšanje”. Izgovor preuzet iz francuskog bas-reljefa », ali korijeni Riječi idu na talijanski bassoriievo.
Ove vrste reljefa mogu se stvoriti iz gline, različitih vrsta kamena, drva i drugih materijala. Dati volumen pomoću tehnika modeliranja, niti, zob. Metode i materijali mogu se kombinirati: Dakle, u drevnoj umjetnosti postoje uzorci kamena i bronce, zlata i gipsa.
Baselfami volio je ukrasiti preljeve hramova u doba drevne Grčke i antičkog Rima. Šarene skulpturalne kompozicije bili su izgradnja posjetnica. Ali zidovi nisu jedina pozadina za bas-reljef. Mogu se porasti iznad stupaca, dijelova okrugle skulpture.
Ako se udaljite od arhitekture, reljef se koristi čak i uz lovcu kolekcije i dekorativne kovanice.
Visoko olakšanje
S francuskom haut-reljefnom riječju prevodi kao “visoka reljef”. Takav skulpturalni sastav se izdaje iznad ravnine za više od 50%. Na slici postoji mogućnost, anatomija je ponekad zanemarivanje, ali takav prijem je rjeđi.
Brojke na burrow mogu čak i odvojeno od ravnine (pod uvjetom da će se drugi elementi djelomično “utopiti”). Može biti vrlo dati čovjekovu ruku, konja konja ili stabla. Plamenici također koriste drevna vremena, upoznali su se u Persiji, asiriji, drevnoj Indiji. Međutim, tehnika se pojavila kasnije od reljefa u BAS-u, jer zahtijeva više vještine od kipara.
Značajke prepoznatljive dekolline:
- izdana iznad pozadine za 50% ili više;
- Mogu postojati odvojene brojke;
- Snažno izvanredni elementi, gotovo ne dodiruju ravnini;
- Više pozornosti je plaćena perspektiva i anatomija.
Plamenik se koristi za stvaranje složenih sastava s mnogim akterima. Prikladna oprema i prikaz krajolika, ako trebate proći perspektivu.
Plamenici se nalaze na kolonadama, pobjedničkim lukovima, drevnim i modernim hramovima, oltarima. Okrugli kipovi koji nisu fizički povezani s zidom, ali usko su pričvršćeni dok stvaranje jednog pripravka je također plamenici.
Usporedba
Između plamenika i reljefa za bas postoje razlike i sličnosti. Jedinstvo leži u sljedećim značajkama:
- sorte skulpturalne opreme “olakšanje”;
- neraskidivo povezano s ravnom pozadinom;
- Počnite od rock crteža.
Ali razlika između umjetničkih djela je mnogo više. Treba se detaljno razmotriti svaku razliku.
- Omjer volumena i ravnine. Na plamenik više od 50%, reljef bas je manje. Bas-reljef izgleda kao okrugla skulptura utapanja u pozadini. Čini se da glasnoća plamenika, naprotiv, vidi.
- Perspektiva. Prilikom stvaranja burrow, njegova načela su stroži. U Perspektivi u Perspektivi Bas-Relief-a za uštedu vremena i resursa za proizvodnju skulptura.
- Odvojene stavke. U bas-reljefnim dijelovima nisu jako izdani iznad baze. Oni su kao da su gurnuti, stegnuti u nju. I u plamenicima često postoje elementi koji su jedva povezani s pozadinom. Oni čak mogu biti izvanredni za puni volumen, ali se povežu s ravninom s tankim scarenjem, a zatim još uvijek pripadaju reljefnoj skulpturi.
- Složenost stvaranja. Plamenici su teže napraviti majstore, pa su se pojavili kasnije. Tehnika reljefnog reljefa koristila je još uvijek špiljske ljude u paleolitnoj epohi.
Materijali i alati za stvaranje reljefa podataka ne razlikuju se. I jedan i drugi podtip može se stvoriti iz gline, žbuke, mramora, drva.
Zanimljivo, tehničari se mogu kombinirati. U modernom interijeru se koristi prijem, u kojem se dio skulpture jedva izdaje preko zida, a dio zadržava više od 50% volumena.
Prekrasni primjeri
Reljefni skulpture stvoreni su u drevnom Egiptu, drevnoj Grčkoj, Rim. U srednjem vijeku postojala je pad popularnosti reljefa, ali u epohi renesanse polu-spoj skulpture vraćene na modu. Stoga se primjeri reljefa i plamenika mogu naći u bilo kojoj zemlji.
Najpoznatiji primjer plamenika – Pergaman oltar. Njegov temelj ukrašen volumetrijskim skulpturama bogova i Titana. Parcela je klasična – bitka između suprotnih strana. Oltar je stvoren u intervalu između 228 g. do N. Ns. i 170 g. do N. Ns. i posvećena pobjedi Pergamijskog kralja Atalle i preko barbara. Na istočnoj strani oltara prikazani su olimpijski bogovi, s druge strane – bogovi elemenata.
Perimetar arhitektonskog spomenika je tako dug, koji je podijeljen u nekoliko nezavisnih reljefa. Dakle, dodijelite “Bitka za Zeusa s porfirijom” i “Bitka kod Atene s Alkine”. Trenutno se oltar nalazi na obnovi u Berlinu, otvorit će se za javnost 2023. godine.
Najpoznatiji primjer reljefa bas – Alexander stupanj. Osnova spomenika podignuta 1834. ukrašena alegorijskim ženskim figurama, oružjem i oklopom. Bar-reljef od bronca, možete vidjeti u njoj:
- Stare ruske lanac;
- štitovi, uzorci za koje se uzimaju u oružarnici;
- Kaciga Alexander Nevsky;
- Oklop Tsar Alexei Mikhailovich.
Bas-reljefi i plamenici i dalje koriste moderne arhitekte. Oni ukrašavaju fasade kuća, soba, skulptura. Različite varijacije reljefa mogu se vidjeti na izložbama suvremene umjetnosti.
Koja je razlika između plamenika iz bas-reljefa, vidjeti sljedeći video.
Kako se točno plamenik razlikuje od reljefa? Zanima me što čini te dvije stvari tako različitima i ima li tu nekih specifičnih karakteristika na koje treba obratiti pažnju? Hvala!
Možeš li molim te objasniti kako se plamenik razlikuje od reljefa?