Sve o širokokutnim i ultra-širokim objektivima

Široko kuta i ultra-široko organizirana leća – potrebni elementi uspješnog panoramskog pucnjave. O onome što je to i za ono što je potrebno, često žele znati čak i vlasnike pametnih telefona gdje se koriste takve kamere. Da biste razumjeli pitanje, vrijedno je istražiti sovitne leće i njihove moderne analoge.

Što je to i za ono što objektivi trebaju?

Tradicije snimanja širokog zaslona postojale su tijekom vremena sovjetskih kamera. Majstori umjetničke fotografije koristili su posebne leće, povećavajući kut gledanja da biste dobili panoramske slike.

Prilikom snimanja takav okvir, pravilna konstrukcija sastava je vrlo važna.

O tome što širok kut sredstva za fotografiju vrijedi razgovora detaljnije.

  • Širokokutne leće. Ova vrsta objektiva (formiranje optičkih sustava) ima strogo definirane parametre. Pogodan je za stvaranje pejzaže, unutarnje snimanje. Takve leće imaju kut pogleda od 60 (ponekad od 52) do 82 stupnjeva, žarišna duljina varira od 10 do 35 mm.

  • Ultra-Wideholds. Takve leće imaju kut gledanja na više od 85 stupnjeva i ultragort fokus od 7-14 mm. Prilikom snimanja s takvom optikom, izobličenje objekata je vidljivo, postoji određena “barels”. U isto vrijeme, okvir dobiva veliku perspektivu, dobiva izražajnost.

Što se događa?

Svi širokokutni objektivi danas su podređeni općim pravilima. Njihova žarišna duljina je uvijek manje dijagonalno okvir. Na primjer, za kamere za male formate bit će manje od 50 mm, au digitalnim ogledalima – do 28 mm.

Prema vrsti konstrukcije, simetrični modeli su izolirani, dajući najmanji izobličenje, kao i retrofohetik.

Među ultra-široko organiziranim lećama posebno je dobro poznato da iskrivljuje – takozvani “riblje oko” ili riblje oko. Ova vrsta optike čini efekt “bačve” u okvir, kut pokrivenosti doseže 180 stupnjeva, žarišna duljina počinje s 4,5 mm. Savršeno oblikuje perspektivu, a primljena izobličenja je apsolutno neophodna za umjetničko snimanje.

U profesionalnoj fotografiji “oka ribe” se ne koristi, ali to je vrlo voljen od strane mobilnih uređaja proizvođača.

Također, između ultra-široko organiziranih leća nalaze se ortoskopski modeli. Koriste se za zrakoplovno panoramsko snimanje. Ove leće ne daju izobličenje, zadržavaju linearnu perspektivu.

Sovjetske leće bile su pričvršćene na komoru putem adaptera – najčešće m39 ili m42. Mogu se koristiti s modernim fotoaparatima koji podržavaju sličan promjer prstena. Takve se leće nazivaju ručnim – u njima nema autofokusa, postavka se obavlja ručno. Najosjetljiviji od modela tog vremena i danas su vrlo popularni.

Na primjer, “Mir-1b” – objektiv 35 mm s luminologijom F 2.8. Koristi univerzalniju nit M42, leća je primljena svjetski prepoznavanje u profesionalnoj sferi u SSSR i inozemstvu. Učinak oka ribe pomaže primiti još jedan objektiv – Zenitar-16. Ovaj ultra široki raspon ima žarišnu duljinu od samo 16 mm.

Popularni modeli

Vlastiti ocjenu najboljih širokokutnih leća može biti svaki fotograf. Netko preferira proračunske marke, drugi profesionalci biraju isključivo skupe modele koji vam omogućuju da dobijete najbolju oštrinu bez vibracija.

Uspoređujući sve važne parametre, možete dobiti ideju o kojoj širokokutna optika točno zaslužuje pozornost.

  • Canon EF 17-40 mm F / 4L USM. Model od vodeće japanske marke opremljene maksimalnom dijafragmom, jamči izvrsnu kvalitetu slike. Bajonet je dobro zaštićen od prašine i vlage s gumenim prstenom, leća je smještena brandom kao što je namijenjen za snimanje s tronošcem, ali praksa pokazuje da je dobro i u stvaranju arhitektonskih i unutarnjih fotografija. Optika kompatibilna s filtrima navoja 77 mm, metalno tijelo ima taktilni ugodan polimerni premaz. Visoka cijena je prilično opravdana kvalitetom snimanje i snažnim punjenjem.

  • Nikon 14-24mm f / 2.8g ed af-s Nikkor. Jedan od najskupljih širokokutnih objektiva dizajniranih za brand DX serije. U svojim parametrima, ovaj model je jedan od najboljih, pruža izvrsnu oštrinu i jasnoću panoramskih slika, poseban premaz u smjesu osigurava uklanjanje sunca odsjaja. S takvom objektivom možete snimiti fotografije od 84 stupnjeva, stvoriti fotografije u tamnim sobama. Ovo je izvrsna profesionalna optika s kojom možete stvoriti velike panoramske okvire krajobraza, arhitektonskih struktura.

  • Sigma AF 16mm F1 / 4 DC DN suvremeni Sony e. Ne najnoviji model, već jedan od najboljih za ljubitelje putovanja, putovanja, arhitektonskog pucnjave. Prikazana leća je usmjerena na korištenje Sony Cameras Mescale serije E. Optika je karakterizirana glatkom fokusom, pogodna za stvaranje videozapisa u pokretu. Ovaj se model smatra optimalnim za newbies – dovoljno je prilagoditi žarišnu duljinu, a zatim idite na snimanje.

  • Nikon 10mm f / 2.8 Nikkor 1. Ultra-adhezivni širokokutni objektiv, predstavljen u prosječnoj cijeni kategorije, smatra se opcijom univerzalne putovanja. Model ima visok stupanj zaštite, metalni slučaj ima zaštićeni bajonet, autofokus se događa vrlo tiho. Objektiv je vrlo dobro promišljen da konfigurira dijafragmu, okvir je izložen u sekundama, nije se loše manifestirati kad snimate u mraku.

  • Fujifilm xf 35mm f / 2 r wr. Širokokutni objektiv iz prosječne cijene kategorije. Karakterizira se kutom pregleda, koji odgovara viziji osobe, možete koristiti bokeh efekt, pucati jasne panorame. Automatsko izoštravanje događa se u desetinama sekunde, optički kućište je dobro zaštićeno od prskanja vode i prašine. Model karakterizira jednostavnost kontrole zbog prstena na tijelu, dovoljna svjetla daje mogućnost stvaranja spektakularnih okvira nakon zalaska sunca.

Ovaj peti objektiv se teško može smatrati proračunom, ali Canon ima više jeftinih modela dizajniranih za neprofesionalne fotografe. Osim toga, s niskim zahtjevima za kvalitetu snimanja, možete pronaći vrlo jeftine leće iz malo poznatih kineskih tvrtki, ali su pogodne za početnike.

Koji odabrati?

Prilikom odabira širokokutnog objektiva za snimanje, morate obratiti pozornost na važne trenutke koji mogu utjecati na praktičnost i kvalitetu snimanja. Među glavnim kriterijima su sljedeći.

  • Žarišna duljina. Superwatching modeli s indikatorom manjim od 24 mm cijene više, ali pružaju stvarno maksimalni kut gledanja. Bolje su odabrati ako postoji iskustvo snimanja. Konvencionalni širokokutni modeli najpopularnijeg segmenta imaju žarišnu duljinu od 24-40 mm.
  • Popraviti ili zumirati. Trajna žarišna duljina zahtijeva više posla od samog fotografa, on bira koji će se istaknuti objekt u središtu sastava. Takva optika označena je kao popravak, ima visoke visoke pokazatelje, atraktivne troškove. Varijabilna žarišna duljina označena je zumiranjem, takve leće omogućuju vam da automatski dovedete bliže ili uklanjanje objekata koji su pali u okvir. Iskusni fotografi su na raspolaganju obje vrste optike.
  • Svjetla. U srednjim normalnim parametrima se razmatraju pokazatelji F / 2.8 – Dovoljno je osigurati potrebnu kvalitetu snimanja u različitim uvjetima. Da biste stvorili unutarnje fotografije, odaberite indikatore na F / 2.0. U prisutnosti 2 broja kroz crticu, prvi je odgovoran za svjetlo na kratkom dijelu, drugi – na dugim.
  • Zaštita. Dobar širokokutni objektiv mora imati gumene brtvene elemente za brtvljenje. Minimalna je obrana od prašine i spreja, za snimanje u uvjetima visoke vlažnosti, bolje je odabrati model, u potpunosti eliminirati vodu i kondenzat gutanje.

S obzirom na sve te trenutke, možete značajno pojednostaviti proces odabira odgovarajuće širokokutne leće za modernu kameru.

Savjeti za rad

Kada koristite širokokutne leće, možete dobiti fotografije s visokom umjetničkom vrijednošću. Ispravno odabrani kut snimanja u ovom slučaju igra posljednju ulogu, jer određuje kako će se ispasti izražavanje okvira. Kada fotograf skine objekt s širokokutnim objektivom, svakako morate izgraditi sastav.

Sljedeći će se savjet postići.

  • Odabir središnjeg objekta snimanja. Mora biti doslovno u nekoliko centimetara iz kamere. Tada će okolna panorama izgledati impresivno, a snimak će dobiti središnju ideju. Pozadina u isto vrijeme će biti više voluminous, fotografija će dobiti dubinu, stvorit će osjećaj prisutnosti.
  • Dostupnost prednjeg i stražnjeg plana. Ovaj trenutak je izravno povezan s prethodnim. Za skupljanje ravne fotografije, morate se jasno usredotočiti na glavni. Središnji element može biti čavao u drvenoj ogradi, biciklistička guma, svijetli list ili cvijet koji strši na pročelju zgrade.
  • Pristranost. Uklanjanje glavnog objekta iz središnjeg dijela snimke, ne možete samo stvoriti osjećaj da gledatelj slijedi fotografa, ali i za prikaz okolnog prostora. Također možete premjestiti naglasce uz pomoć odgovarajuće rasvjete.
  • Pojednostavljenje. Što više objekata u okviru izgleda jednako veliko ili mali, manje je izražajan. Fotografiranje tržišnog brojača ili kamenja na dan rijeke, bolje je napustiti želju za svemu i odmah u 1 okvir. Bolje se usredotočiti na nešto jednostavno, pretvarajući okolnu pratnju u zanimljivu pozadinu.
  • Desna razmjera. Teže ukloniti portreti širokokutni objektiv. U ovom slučaju, bolje je da se lice središnji element snimak, broj osobe, njegove značajke će izgledati proporcionalno. No, izobličenje u svakom slučaju će ostati – vrijedi razmotriti pri odabiru alata za stvaranje fotografije.

Uz praktične savjete o snimanju na širokokutni objektiv može se naći u sljedećem videozapisu.

Ocijenite članak
( Još nema ocjena )
Dodaj komentare

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: